03.10.2005: Po wyborachKomunikat Biura Informacyjnego NOP zdn. 3.10.2005 r. Zadania i koszty kampanii wyborczej 1. Celem, jaki sobie postawiło Narodowe Odrodzenie Polski w wyborach parlamentarnych 25 września br. było wykorzystanie w sposób maksymalny dostępu do mediów publicznych. Prowadząc działania polityczne, wymierzone w istniejący system demoliberalny, nie możemy bowiem rezygnować ze wszelkich możliwych środków propagandy politycznej. 2. Zawiązując Komitet Wyborczy mieliśmy na względzie dostęp do rozgłośni lokalnych i ogólnopolskich - radiowych i telewizyjnych. Warunkiem uzyskania bezpłatnego czasu w mediach obejmujących zasięgiem cały kraj było zarejestrowanie list wyborczych w co najmniej 21 okręgach. Z tego zadania wywiązalismy się z nawiązką - takie listy zgłosilismy w 22 okręgowych komisjach wyborczych. 3. W wyniku wielu mniej lub bardziej zakamuflowanych manipulacji reżimu zarejestrowanych zostało tylko 15 okręgów (legnicki, wrocławski, wałbrzyski, opolski, koniński, bydgoski, toruński, gdyński, łódzki, piotrkowski, płocki, radomski, warszawski 1, lubelski i chełmski). Z pozostałych: jedna lista nie została do rejestracji przyjęta (okręg kaliski - Okręgowa Komisja Wyborcza skróciła sobie ustawowy czas pracy. Sprawę bada Państwowa Komisja Wyborcza), sześć zaś list pod różnymi pretekstami unieważniono (np. z powodu nieczytelności... podpisów. Absurdalny zarzut, biorąc pod uwage, że istotą podpisu jest właśnie jego indywidualnośc i zasadnicza nieczytelność!). W jednym przypadku sędziowie zasiadający w OKW dopuścili się jawnego złamania Ustawy wyborczej oraz przestępstwa kryminalnego. Chodzi o Częstochowę - dokumenty i listy wyborcze Narodowego Odrodzenia Polski przetrzymano i ukryto tam przed przedstawicielami NOP aż do zakończenia czasu rejestracyjnego. Wydano je ostatecznie wskazując na niewielkie braki formalne, których jednak - w związku z upływem terminów ustawowych - poprawić nie można juz było. Sprawa kryminalnych działań (art. 249 k.k.) częstochowskich sędziów - Macieja Pacudy, Hanny Morejskiej, Anny Głowackiej, Ryszarda Myrdy, Grażyny Wydrych - skierowana zostanie do nowopowołanej, zdekomunizowanej (miejmy nadzieję) Prokuratury Generalnej. 4. Zarejestrowanie 15 okręgów wyborczych dało nam dostęp do 8 regionalnych stacji telewizyjnych i 9 rozgłosni radiowych. 5. Telewizyjne i radiowe spoty Narodowego Odrodzenia Polski promowały ideę a nie ludzi. Niezwykle dynamiczne, poruszyły tematy zakazane bądź przez władze ukrywane: homoseksualizm i jego oficjalna promocja, kara śmierci, przestępcze podatki pośrednie (VAT, akcyzy), prawo do obrony bezpośredniej i inne. Programy wywołały reakcje przeciwników. M.in. prezes TVP, Jan Dworak, stanął w obronie systemowej korupcji, kierując do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez NOP (znieważnenie organów państwa poprzez wskazanie kryminalizacji środowisk rządzących). Co ciekawe, atak Dworaka nastąpił po tym, jak NOP ujawniło publicznie fakt oszustwa i korupcji w czasie przetargu Telewizji Polskiej na tzw. obsługę wyborczą (kontrakt, wart 3,3 mln złotych netto, otrzymała firma OBOP). 6. Kampania radiowo-telewizyjna Narodowego Odrodzenia Polski przygotowana została wyłącznie w oparciu o istniejące zasoby techniczno-ludzkie Ruchu, stąd też nie zaistniała potrzeba tworzenia specjalnego funduszy wyborczego. Tym samym kampania wyborcza NOP była najtańszą w kraju. Reżim przeciwko NOP 7.Obok bezpłatnego dostępu do mediów publicznych prawo wyborcze teoretycznie gwarantowało komitetom wyborczym dostęp do serwisów informacyjnych. Jak pokazują oficjalne dane TVP, publikowane na stronach internetowych tej instytucji, Narodowemu Odrodzeniu Polski nie poświęcono ani jednej sekundy w serwisach medialnych. 8. NOP zostało także pozbawione, niezgodnie z ustawą, dostępu do Polaków przebywających zagranicą - osoby będące poza krajem oddawały swój głos w ramach okręgu nr 19 (tz.w Warszawa I), w którym lista Narodowego Odrodzenia Polski została zarejestrowana. TVP Polonia naszych spotów jednak nie emitowała. 9. Osobną kategorią blokowania medialnego NOP stanowiły tak zwane badania sondażowe. W raportach firm powiązanych z ośrodkami władzy (CBOS, OBOP), które jako jedyne publikowane były w środkach masowego przekazu, Narodowe Odrodzenie Polski w ogóle nie figurowało. Umieszczano tam za to partie i organizacje nieistniejące, bądź w wyborach nie biorące udziału. Podsumowanie 10. Rejestrując jeden z kilkunastu komitetów wyborczych (na kilkadziesiąt, które taką próbę podjęło) i prezentując zdecydowne stanowisko w sprawach społeczno-politycznych Narodowe Odrodzenie Polski udowodniło, że pod względem organizacyjnym jest w stanie podjąć walkę o przełamanie politycznego monopolu reżimu. To, co wymaga istotnych zmian w pozycji NOP to niewątpliwie: zwiększenie dyscypliny działania, rozbudowa struktur lokalnych (rzecz istotna także w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych) oraz intensyfikacja aktywności propagandowej i informacyjnej. Poglądy i idee prezentowane przez Narodowe Odrodzenie Polski - poprzez swoja otwartość i dynamikę przekazu - wzbudzają zainteresowanie i akceptację, łącząc ludzi często ponad innymi podziałami (np. słynnyzakaz pedałowania - akcja przeciwko promocji dewiacji, kampania na rzecz przywrócenia kary śmierci czy dostępności broni palnej dla polskich rodzin). W następnym etapie musimy pokazać zniechęconym dwulicowością polityków Polakom, że polski nacjonalizm wolny jest od koniunkturalizmu, a jego cele i zadania są stałe i niezmienne.
|